PDA

View Full Version : The Netherlands meetup (The Hague)

gevik
17 Jan 2011, 2:56 PM
Hi Everyone,

I would like to organize an ExtJS meet-up in The Hague. If you are interested in joining for an informal gathering please let me know. The date/place will be fixed ones I know how many people are interested to join.

Happy coding...

Condor
18 Jan 2011, 12:04 AM
Ik ben wel geïnteresseerd.

Ik zal ook even een berichtje in de ExtJS Netherlands groep (http://www.sencha.com/forum/group.php?groupid=33) achterlaten.

savelee
18 Jan 2011, 12:11 AM
Ik ook! Lijkt me leuk!

MischaKroon
18 Jan 2011, 1:40 AM
Goed initiatief, lijkt me leuk om erbij te zijn.

Bulle Bas
18 Jan 2011, 6:34 AM
Klinkt interessant!

devtig
18 Jan 2011, 9:25 PM
Lijkt me leuk. Probeer ik bij te zijn.

kortovos
19 Jan 2011, 2:36 AM
De Haag is een beetje ver voor mij. Misschien volgende keer.

Condor
19 Jan 2011, 2:43 AM
De Haag is een beetje ver voor mij. Misschien volgende keer.

Waar moet je dan vandaan komen?

Den Haag is dan wel niet zo centraal als e.g. Utrecht, maar volgens mij moet het toch vanuit het hele land binnen 3 uur bereikbaar zijn.

kortovos
19 Jan 2011, 2:46 AM
De belgische Kempen, en ik heb zelf geen auto.

mvdbergh
19 Jan 2011, 8:28 AM
Lijkt me leuk, maar voor mij is Den Haag ook vrij lang reizen (Zuid-Limburg, ja dan is alles lang reizen ;-) ).

Utrecht is beter te doen, met de trein enkele reis 1 uur 40 minuten tegen 2,5 uur naar Den Haag.

gevik
21 Jan 2011, 6:06 AM
In Den Haag heb ik een ruimte (Ik kan ook wellicht een beamer regelen) die we kunnen gebruiken. Utrecht is ook prima voor mij, maar dan moeten we een plek zien te vinden.

Ik wil voorstellen om na de release van Ext JS 4 iets te organiseren. Het wordt een kennismaking plus kunnen we over Ext JS 4 praten.

Wat vindt iedereen?

Condor
21 Jan 2011, 6:45 AM
We hoeven niet per se op de Ext 4 release te wachten.

Ik kan in plaats daarvan ook de huidige alpha release laten zien.

gevik
21 Jan 2011, 11:26 AM
Ik vind dat erg goed. Wat zijn de mogelijkheden betreft tijd/datum? (locatie komen we wel uit)

pcr
22 Jan 2011, 5:43 AM
Utrecht heeft mijn voorkeur. Programma lijkt mij OK. Uiteraard mogen daar onderwerpen bij.

devtig
22 Jan 2011, 5:50 AM
Ik zit in Capelle aan den IJssel. Voor mij is Utrecht prima. Nog wel weinig mensen die zich hier hebben gemeld met interesse. Toch zijn er vast en zeker meer geïnteresseerden.

Condor
22 Jan 2011, 7:51 AM
Wat actieve reclame kan geen kwaad: Ken je een Nederlandse Ext JS gebruiker? Stuur hem een linkje naar deze post!

Ik woon dan wel in Utrecht, maar ik kan hier geen gratis ontmoetingsruimte regelen. Is er iemand anders die wel een ruimte beschikbaar heeft op een centrale locatie? Anders wordt het toch gewoon Den Haag.

Scorpie
24 Jan 2011, 12:02 AM
Ik heb ook wel interesse, ik blijf dit topic volgen!

buz
24 Jan 2011, 2:00 AM
Ook intresse! Alleen zit ik op dit moment in het buitenland. Dus het hangt er eeen beetje vanaf wanneer (het liefst na 1 maart) =)

jwvdiermen
24 Jan 2011, 2:35 AM
Klinkt interessant! Ik ben sinds een tijdje zelfstandig bezig met Ext JS en heb nu al een paar jaar ervaring met het Framework. Binnenkort Ext 4, dus genoeg gespreksstof! Ik zal proberen aanwezig zijn.

twaindev
25 Jan 2011, 2:23 AM
Ik heb ook belangstelling, maar kan pas bepalen of ik aanwezig zal zijn als locatie en tijdstip bekend zijn.

hankh
25 Jan 2011, 3:02 PM
Ook geinteresseerd

sikander singh
26 Jan 2011, 1:04 AM
i would be glad to come there . Would be exciting to meet all these people.

bruijn88
28 Jan 2011, 5:48 AM
+1

queenbee
1 Feb 2011, 5:13 AM
This sounds good I could possible make it if you can give more information nearer the time. I'm actually based in the UK but will be working Europe around this time so I could possibly attend the meet.

Thanks

rburgt
1 Feb 2011, 6:50 AM
+1 mooi initiatief!

martijnbak
1 Feb 2011, 7:36 AM
Ja, ik wil ook graag komen!

JorisA
1 Feb 2011, 3:58 PM
Wel geïnteresseerd, den haag is prima. wat is precies de bedoeling?

hanseilers
2 Feb 2011, 5:03 AM
+1

Grolubao
3 Feb 2011, 2:05 AM
Condor I didn't know you were Dutch, love the work and effort you put.

I'm surprised so many people using ExtJS in the Netherlands, good stuff. I'm in for the meeting

mvdbergh
3 Feb 2011, 11:32 PM
Ik heb wellicht een locatie bij Utrecht, er wordt wel gevraagd of we al een datum in gedachten hebben. Het lijkt me dat we de datum van de meeting ook aan kunnen passen aan de beschikbaarheid van een locatie? :)

Condor
3 Feb 2011, 11:35 PM
Er hebben ondertussen een redelijke groep mensen hier gereageerd, dus ik denk dat het tijd wordt om een datum te bepalen.

@mvdbergh: Welke locatie heb je in gedachten en wanneer zou die beschikbaar zijn?

mvdbergh
3 Feb 2011, 11:47 PM
Er hebben ondertussen een redelijke groep mensen hier gereageerd, dus ik denk dat het tijd wordt om een datum te bepalen.

@mvdbergh: Welke locatie heb je in gedachten en wanneer zou die beschikbaar zijn?
De locatie ligt in De Bilt, dicht bij de snelweg en goed bereisbaar met het OV. Ik heb de mensen van die locatie net een mailtje gestuurd van deze thread, het loopt waarschijnlijk wat sneller als zij zelf kunnen meedoen aan de discussie.
En anders blijf ik optreden als communicatiemiddel en laat ik iets horen zodra ik iets weet.

mvdbergh
4 Feb 2011, 12:52 AM
Heb net reactie en we kunnen zelf wat voorstellen doen. Dus brand maar los.

jwvdiermen
4 Feb 2011, 12:54 AM
Klinkt allemaal goed. Heb zelf geen voorkeur voor een datum en locatie is prima voor mij. Dus zeg het maar. :D

gevik
4 Feb 2011, 2:20 AM
Hallo,

Week van 14 Feb zou perfect zijn, dan hebben we een week om een en ander te voorbereiden.

Wat vinden jullie?

Gr,
Gevik.

Condor
4 Feb 2011, 3:36 AM
Normaal gesproken ik mijn agenda redelijk flexibel, maar specifiek die week kan ik alleen woensdag 16 en vrijdag 18 februari.

mvdbergh
4 Feb 2011, 3:45 AM
Woensdag 16 februari of vrijdag 18 februari is voor mij prima (ik neem aan dat we aan 't begin van de avond afspreken?). Zal het wel nog even moeten afstemmen met de mensen die de locatie beschikbaar stellen, maar wellicht eerst even afwachten of er genoeg mensen beschikbaar zijn voor 16 of 18 feb.

gevik
4 Feb 2011, 4:19 AM
Vrijdag 18 Feb komt mij erg goed uit. Woensdag wordt erg moeilijk.

stolsma
4 Feb 2011, 7:42 AM
Vrijdag de 18e begint voor de helft van het land de krokusvakantie... Ik ga bijvoorbeeld die dag op wintersport.... :D Voor de andere helft van nederland begint de vakantie de week erop volgens mij incl carnaval. Misschien is na 6 maart slimmer?

Groetjes,

Sander

Bulle Bas
6 Feb 2011, 8:42 AM
Ik verwacht 16 feb te kunnen, 18 feb niet als dat in de avond is.
Voor mij bestaat er geen krokusvakantie oid.

twaindev
6 Feb 2011, 1:23 PM
Locatie is goed en een tijdstip is zelden een probleem voor mij.

wijnandtop
6 Feb 2011, 3:04 PM
Als beginnend extJS-er ook geïnteresseerd.

pcr
6 Feb 2011, 3:07 PM
Ik Ben die dag tot ca 17:00 uur in Amsterdam. Ik Ben met OV.

mvdbergh
7 Feb 2011, 6:28 AM
De 18e is de locatie in Utrecht helaas niet beschikbaar. Als er iemand anders een locatie heeft voor de 18e kan het wellicht wel doorgaan op die datum?

mvdbergh
7 Feb 2011, 6:44 AM
De 18e (en ook andere data) kan ik wel een ruimte regelen in Best (iets ten noorden van Eindhoven) voor max 12 personen. Locatie ook erg dicht bij de snelweg (industrieterrein Best).

Scorpie
8 Feb 2011, 4:42 AM
Eindhoven is wel een heel eind van Den Haag vandaan...

mvdbergh
8 Feb 2011, 6:28 AM
Eindhoven is wel een heel eind van Den Haag vandaan...
Het is dan ook slechts een voorstel... als de meerderheid liever een meeting in Den Haag houdt dan is dat ook prima.

Of wellicht in Utrecht, als er andere voorkeursdata zijn voor de meeting (18 februari is de locatie niet beschikbaar).

Scorpie
8 Feb 2011, 6:29 AM
Ik kan wel een ruimte in Den Haag regelen maar die is voor 'slechts' 6 mensen, daarnaast geen catering e.d....

twaindev
8 Feb 2011, 10:58 AM
Ik heb contact gehad met AC restaurant Utrecht-De Meern.

Zij bieden een arrangement voor een avond van 19.00 tot 23.00 uur inclusief onbeperkt koffie, thee, mineraalwater en 1x frisdrank.

Als jullie dat een goede locatie vinden ben ik bereid om onze eerste meeting voor max. 20 personen te sponsoren.

jwvdiermen
8 Feb 2011, 12:18 PM
Ik heb contact gehad met AC restaurant Utrecht-De Meern.

Zij bieden een arrangement voor een avond van 19.00 tot 23.00 uur inclusief onbeperkt koffie, thee, mineraalwater en 1x frisdrank.

Als jullie dat een goede locatie vinden ben ik bereid om onze eerste meeting voor max. 20 personen te sponsoren.
Dat klinkt erg goed. Erg aardig om dit te sponsoren! Aangezien Utrecht redelijk centraal is kunnen we dit denk ik het beste doen. Nu alleen nog een datum, als mensen met deze locatie akkoord gaan.

devtig
8 Feb 2011, 1:16 PM
Plek is voor mij prima. Laten we de datum niet te krap kiezen. De meeste van ons zitten, denk ik, in projecten. En daarom is het makkelijker om dit bijvoorbeeld een maand vanaf nu in te plannen. Kan de boel goed georganiseerd worden en heeft iedereen tijd om dit in zijn of haar planning op te (laten) nemen.

peterversnee
11 Feb 2011, 9:08 AM
Is het uberhaupt niet logisch te wachten met plannen tot er een final-release datum bekend of in zicht is?
Ik ben overigens voor Utrecht, dan kan ik fietsen :)

pcr
16 Feb 2011, 7:08 AM
Hoi,
Ik hoorde in een keynote van Sencha Conference dat de release datum vaststaat.

28 febr 2011.

Ok. Zou niet de eerste keer zijn dat hiervan afgeweken wordt.

Dus plannen na 1 maart??

JorisA
17 Feb 2011, 7:21 AM
Since pr1 was released today I think its not really necessary to wait until march :)

Bulle Bas
25 Feb 2011, 2:39 AM
Wachten we met plannen totdat extjs4 geleverd is, of kiezen we nu een datum?

twaindev
25 Feb 2011, 3:01 AM
Sinds mijn voorstel om de bijeenkomst in een AC restaurant in Utrecht te houden is het redelijk stil hier, dus ik denk dat het animo al weer is afgenomen.

JorisA
25 Feb 2011, 3:47 AM
iedereen is natuurlijk te druk bezig met ext4 uitproberen :P

peterversnee
25 Feb 2011, 3:52 AM
Komt waarschijnlijk ook omdat er steeds geen concreet plan wordt neergelegd. Dat is de enige manier: locatie, datum en tijd vastzetten. Kosten laag houden. Tot een man of 25 kan het eventueel bij mij op kantoor, maar dat zit niet in het centrum van Utrecht maar aan de A2, bij de geluidswal 'van' Hessing.

peterversnee
25 Feb 2011, 4:03 AM
## DIY Plans
bruijn88
Bulle Bas
buz
Condor
devtig
gevik
Grolubao
hankh
hanseilers
JorisA
jwvdiermen
kortovos
martijnbak
MischaKroon
mvdbergh
pcr
peterversnee
queenbee
rburgt
savelee
Scorpie
sikander singh
stolsma
twaindev
wijnandtop

Aangezien dit het lijstje is (van dit topic iig) en vast niet iedereen kan, zou het bij mij kunnen. Maar dan moet iemand anders meuk regelen. (Bier, fris eten etc.) Beamert heb ik wel. Het is niet supergroot, maar ik heb 40m2 waar we kunnen zitten.

pcr
25 Feb 2011, 7:33 AM
Misschien niet gebruikelijk en minder gezellig als iedereen zijn eigen meuk meeneemt?? Is er ook geen koffie(automaat) op kantoor?

Nu nog een datum prikken toch?

pcr
25 Feb 2011, 7:41 AM
Gevik,

Als jij als initiator een datum en tijd prikt. Nog even een rondje af stemmen wie allemaal komt. Meuk neemt iedereen zelf mee. Lokatie van peterversnee Utrecht langs A2. Gaat het misschien toch nog lukken?

gevik
28 Feb 2011, 2:44 PM
Beste allen,

Ik heb een plaats gereserveerd in Den Haag aanstaande vrijdag 4 maart vanaf 19:00 uur.
Er is een beamer beschikbaar plus ruimte voor +/- 30 personen.

Heb je een applicatie in ExtJS ontwikkeld die je wilt laten zien of wil je over de nieuwe Ext4 een en ander komen vertellen, dan laat het mij weten.

Het adres is:
Weesperstraat 91 – 2574 VS Den Haag, GoogleMap (http://maps.google.nl/maps?f=q&source=s_q&hl=nl&geocode=&q=weesperstraat+91,+den+haag&sll=52.066746,4.275259&sspn=0.005507,0.014484&ie=UTF8&hq=&hnear=Weesperstraat+91,+2574+Den+Haag,+Zuid-Holland&ll=52.065202,4.277705&spn=0.005507,0.014484&z=17)

Stuur mij een private message als je aanwezig kan zijn.

Groeten,
Gevik.

peterversnee
1 Mar 2011, 1:04 AM
@gevik: Da's wel erg kort dag voor mij. Daarnaast is het in sommige regionen vakantie en in andere delen carnaval (of men interpreteert het in elk geval zo;) ).

pcr
1 Mar 2011, 4:34 AM
peter,

Voor mij ook erg kort dag. Ik moet uit Sittard komen en/of combineren met werk. En inderdaad in zuid-Limburg is Carnaval. Als er veel exters komen wil ik ook wel komen.

devtig
1 Mar 2011, 8:08 AM
Ondanks kort dag had ik gekomen als het geen carnaval was. Anders had ik zeker met mijn app onder mijn arm aanwezig geweest. Goed initiatief! Zet iemand een camera achterin de zaal? Dan kan de boel achteraf gevolgd worden op vimeo/youtube oid mits de discussie interessant genoeg is.

gevik
2 Mar 2011, 1:34 AM
Goed idee. Ik zal het opnemen.

nicobarten
2 Mar 2011, 4:46 AM
Vrijdagavond kan ik niet, helaas.

Wel goed initatief, wist niet dat er zoveel hollanders waren op dit forum.

Misschien een volgende keer voor mij! ~o)

MischaKroon
2 Mar 2011, 12:15 PM
Ik ga erbij zijn, mocht het doorgaan met al deze berichten van mensen die niet kunnen :)

gevik
2 Mar 2011, 12:20 PM
Het gaat zeker door :)

hankh
3 Mar 2011, 1:39 AM
Goed dat het doorgaat. Ik ben er zelf helaas niet bij, ik heb dan al een andere afspraak en kan het zo snel niet verzetten
Veel succes en hoor graag hoe het is gegaan.

rburgt
3 Mar 2011, 1:44 AM
Ik kan er helaas niet bij zijn ( ga weer eens een dagje carnaval vieren sinds jaren ) Als iemand een camera in de zaal neer kan zetten wordt dat zeer geapprecieerd.

Veel plezier!

JorisA
3 Mar 2011, 2:33 AM
Als de opkomst groot genoeg is ben ik er waarschijnlijk ook wel bij :)

gevik
3 Mar 2011, 4:15 AM
Hallo,

Tot op heden hebben zich 10 personen aangemeld.
Er is plaats voor +/- 30

"Condor" zal ook aanwezig zijn om ons een en ander over Ext4
te vertellen.

Gr,
Gevik.

nicobarten
3 Mar 2011, 7:57 AM
We zullen er zijn!

Drinken zelf meenemen?

gevik
3 Mar 2011, 8:12 AM
[QUOTE=nicobarten;
Drinken zelf meenemen?[/QUOTE]

Nee, dat is al geregeld :)

pcr
4 Mar 2011, 6:19 AM
Jammer dat ik er niet bij kan zijn. Hier is carnaval en ik heb diverse malloten over de vloer waarmee we later vanavond de stad onveilig maken. Ik ben benieuwd wat er allemaal te zien en besproken wordt. Ik hoop dus dat eea op video wordt vastgelegd.
Fijne avond wens ik diegene die er vanavond bij zijn.

Kozie
4 Mar 2011, 7:29 AM
Ja, ik ben er opzeker bij!! :D

Tot vanavond!

Bulle Bas
5 Mar 2011, 5:51 AM
Voor mij was het te kort dag. Hoop dat het een leuke avond is geworden?

MischaKroon
5 Mar 2011, 5:53 AM
Het was IMHO een zeer geslaagde meetup, ik hoop dat het op niet al te lange termijn weer een vervolg kan krijgen :)

Een eventueel uitgebreid verslag of iets dergelijks laat ik graag aan anderen over.

nicobarten
5 Mar 2011, 3:29 PM
Ik heb tijdens de meeting aan degene die zijn extjs applicatie liet zien zijn blog url gevraagd... maar blijkbaar heb ik het verkeerd verstaan want ik kan hem niet vinden. Als diegene dit hier leest - zou je me misschien de link kunnen pm-en? Ik ben zeer benieuwd.

Het was volgens mij iets met bauwman.

Bulle Bas
6 Mar 2011, 10:09 AM
Is het btw nog opgenomen met video? :)

Kozie
7 Mar 2011, 12:16 AM
Ik vond deze link op z'n MQL project site.

http://rpbouman.blogspot.com/

nicobarten
7 Mar 2011, 4:10 AM
Thanks.

bagor22
10 Mar 2011, 8:12 PM
~o)~o)

leonrenkema
16 Mar 2011, 1:09 PM
Jammer, zie nu pas de bijeenkomst.. had er graag bij willen zijn.
Zijn er plannen voor een tweede bijeenkomst?

gevik
17 Mar 2011, 5:08 AM
Er is zeker animo voor de volgende keer. Ik wil nog even wachten totdat 4.0 uit is. Dan kunnen we nog een bijeenkomst organiseren.

aacoro
20 May 2011, 4:11 AM
Ik zie het ook nu pas.. maar ik ben zeker geïnteresseerd voor de volgende keer.. ~o)

Groet,
uit Nijmegen

nicobarten
22 May 2011, 1:33 PM
Wat de heck is die reclame boven mijn post ^

Reclame????

veenvliet.morion
23 May 2011, 5:18 AM
Hey guys,

Interessant! Ik zie deze thread nu ook pas, maar ben zeker geinteresseerd in een vervolg.
Ik werk dagelijks met ExtJS 3.3 icm ASP.Net MVC. Ik kan ook zeker wat laten zien!

Binnenkort migreren naar ExtJS 4, als we daar eens over kunnen bomen, lijkt me dat zeer nuttig.

Utrecht zou voor mij makkelijker zijn. Ik woon/werk namelijk in Hengelo (Ov).

Deze thread ga ik in de gaten houden!

Grtz
Kasper

janssen
7 Jun 2011, 3:50 AM
Ik heb samen met een collega ook interesse om erbij te zijn.

Mocht er weer iets op de planning staan horen het graag - ik houd de thread in de gaten.

Wij komen uit regio Eindhoven

PimJansen
7 Jun 2011, 3:56 AM
Lijkt me tof. Wie gaat dit regelen dan?

dverkade
10 Jun 2011, 12:50 AM
@gevik Ext JS 4 is alweer even uit, ik heb je een PM gestuurd waarin ik aangegeven heb een locatie vlak bij Rotterdam beschikbaar te hebben.

Zullen we starten met het organiseren van een nieuwe meetup?

Danny

veenvliet.morion
10 Jun 2011, 6:19 AM
Klinkt goed.
Met de trein bereikbaar? Dat zou heel mooi zijn.

JorisA
14 Jun 2011, 12:06 AM
Ik was vorige keer verhinderd maar ben zeker geïnteresseerd!

halcwb
23 Jun 2011, 1:39 AM
@gevik Ext JS 4 is alweer even uit, ik heb je een PM gestuurd waarin ik aangegeven heb een locatie vlak bij Rotterdam beschikbaar te hebben.

Zullen we starten met het organiseren van een nieuwe meetup?

Danny

Ik werk samen met een collega aan een Ext 4 MVC applicatie. Ik ben zeer geïnteresseerd! Ik zal me ook aanmelden bij de Nederlandse gebruikers groep (inmiddels gebeurd).

Ik maak verder uit de discussie op dat lokatie nog al eens een probleem is. Ik kan een lokatie in Utrecht aanbieden in het UMCU (daar werk ik dus). Laat maar weten of daar interesse voor is. Het aantal personen is geen probleem (als ik het maar van te voren weet, dan kan ik een geschikte zaal reserveren).

nicobarten
24 Jun 2011, 10:40 AM
Dat zou fijn zijn, Utrecht is het meest centrale punt. (en ik werk in Utrecht :D)

Bulle Bas
10 Jul 2011, 1:37 AM
Utrecht +1!

sinosonis
10 Jul 2011, 11:20 PM
Is het al geweest, niet doorgegaan, moet het nog komen, was het gezelig ?

VinceWebStores
10 Jul 2011, 11:57 PM
Alle mensen die met Ext werken zijn welkom ? Werken hier met Ext 2 , 3 en 4 , en touch . Altijd handig om eens met andere mensen te meeten die hier ook mee werken.

gevik
29 Sep 2011, 5:15 AM
Volgende meet-up http://www.sencha.com/forum/showthread.php?148949-The-Netherlands-meet-up-(Delft)