PDA

View Full Version : von TypeError: 'null' is not an object first --> zu TypeError: 'undefined' is not an

enno
23 Feb 2012, 11:02 AM
Mal eine Frage habt ihr noch Type Errors offen oder gewisse Sachen, die vielleicht nicht null gesetzt werden dürfen, da ich bisher meist solche Fehler hatte und durch rückgängig machen der Aktion (händisch) konnte ich diese Meldung umgehen.

Was ich tue ganz einfach, mehrere TableViews ineinander setzen (HauptTableview und immer eine untere Ebene, dass man derzeit maximal auf 3 Ebenen kommt).

Das interessante daran ist, ändere ich irgendeinen Wert wird die View weiss, als ob er keine Elemente anzeigen kann und zuererst kommt "...null ist not an object first" und wechsel ich das Element (wähle ein anderes aus) kommt "undefined is not an" danach kommt immer nur undefined es wäre schön, wenn dort der Schlüssel stehen könnte, wo es auftritt, damit man bessere Reports schreiben könnte.

--- Edit: Nachdem der Fehler auftritt ist die Ansicht weiss, als wenn ich keine Views hätte, aber ändere ich irgendeinen Wert an irgendeiner Stelle, kommt die View Ansicht wieder und der Fehler verschwindet, bis zum nächsten Wert ändern.

Und eine schöne Sache ist mir heute auch noch passiert, ich habe mal eine weitere Tabview erstellt, auf dem einem Tab eine Map und auf der anderen eine Formpanel mit Texteingabefeldern.
Spiele an den Positionen etwas herum, da man ja wirklich die maximale höhe Einstellen kann.
Was macht der Sencha Designer beendet sich und nimmt den Meta Data Ordner gleich mit, da nach Programm neustart ein leeres Projekt vorhanden war, ohne Modelle, ohne Views.
Also ab zum letzten Save Point und ich sitze jetzt noch an der Wiederherstellung.

So mein anderthalber Tag mit Sencha und x mal neustarten der Beta Version was ich schön fande, wenn ich 2 Tabviews ineinander verstricke, wäre eine automatisch Anpassung der Höhe nett, denn das macht er bei mir zumindest nicht automatisch.

P.S. Tabview = Tabpanel

Sencha Version 2.0.0.0 Build 288 Beta Release Channel --- Edit2: WinXP

aconran
23 Feb 2012, 11:04 AM
English please?

Google translate isn't doing a great job here :-/

enno
23 Feb 2012, 11:19 AM
ahh sry i translate to much that i don't see if something is german or english.

how to i know which argument is meant by Type Error null an Type Error undefined because it say to me heh you have something forgotten and i don't say you where you can find it.

So can you insert some Keyfields in the error message like Type Error "ID" is forgotten or so.

I have a Main Tabplane and in this a mapview a Tabplane with other Mapviews and so on.
When i change now an Attribute of an Element somewhere i have a white view and first the error "null is not an" object (klick ignore) then i select another Element error "undefined is not an" so when i change the Element again the error is always "undefined". But if i change the value of an Attribute of some Element (i can do it randomlike) the View in the middle Comes back i see all of my Elements and can work until i change the next Attribute of an random Element.

And I have it done 2 Tableplanes in another at the End a Mapview and a Tab with Textelements only doing resizing and looking for the best version to set an element on the top the other to the buttom and Sencha closing himself and delets the metadata folder in the Projekt. When i opened the project again it was empty with no models or Views.

That was the essence of 1,5 days with sencha the tool has potential and is in Beta so at the edge.
But iam a little bit frustrated because if i have one Tableplane and add another into it the height don't aligns himself i have allways to remember how i had done it.

Sencha version and so on, i hope it makes now more sense.

enno
23 Feb 2012, 12:02 PM
So as i thought something in the last Views (Screens ) produced the error, i have delete now the Tabplane with all its content and now it looks after changing various attributes there is no error so it looks that an is null if failed in the tabbed plane thats the current state of my project file. Now i'am rebuilding the Tabplane and its content and hope this works this time.

So i think my suggestion was right add the key to the error Message that the user can look into it and don't say somewhere in the Project is a null or undefinded object.
It helps the user and you from getting gray hair.

i don't know if it is so simple but good is something like "Object -> Attribute -> Error" null undefined error is my thinking about it.